Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امام علی (ع) گفت: صبر و بصیرت افزایی رهبری باعث شد تا فتنه ۸۸ به حماسه ۹ دی منتهی شود . ما رهبرمعظم انقلاب اسلامی را تجسم همه ی اسلام می دانیم.ما ایشان را آینه ی تمام عیار امام خمینی (ره) می دانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور؛ جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امام علی (ع)  صبح امروز در تجمع بزرگ مردمی ویژه گرامیداشت یوم الله 9دی ، در مصلی وحدت شهرستان گرگان اظهار کرد: انقلاب درّی است بی همتا و بی نظیر که خداوند متعال آن را به نه فقط به مردم ایران بلکه به تمام آزادگان جهان عنایت فرموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، مردم ما در اثر بی عرضگی مسئولین آن زمان ، توسط قدرت های مستکبر جهان ، تحقیر می شدند و توسری میخوردند ، اما انقلاب آمد تا استقلال و آزادی را به مردم بزرگ و مسلمان ایران برگرداند. آمد تا به انسانیت بگوید شما نوکر نیستید و آقایید و این آقایی را می توان در پناه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به دست آورد.

سردار غیب پرور با اشاره به خباثت های دائمی استکبار خصوصا آمریکا گفت: دشمن از روز اول پیروزی انقلاب در مقابل آن ایستاد و از همان اول هم راهبردی به جز براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشت.

جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امام علی (ع) تصریح کرد: اگر اول انقلاب مردم عادی را در کف خیابان ها ترور کردند، اگر شخصیت های بزرگ انقلاب مانند شهید مطهری، شهید بهشتی و ... را به شهادت رساندند ، اگر 8 سال جنگ را به ملت ما تحمیل کردند ، اگر جنگ اقتصادی و فرهنگی و ... را علیه ما به راه انداختند ، بدانید در ذهن آمریکایی ها فقط یک جمله است آنهم «براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» است.

سردار غیب پرور گفت: عده ای فکر می کنند می شود با آمریکایی ها مذاکره کرد و با آنها کنار آمد ، اما کاملا در اشتباهند چون فکر و ذهن آن ها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اذعان داشت: پیام انقلاب اسلامی، ایستادگی، انسانیت و عدالت است. استکبار می خواهد همه نوکر آن ها باشد اما ما با تاسی به سیره اهل بیت(ع) می خواهیم آقای خود باشیم. امروز تمام مردم دنیا به انقلاب اسلامی به عنوان الگویی موفق و رهایی بخش نگاه می کنند.

غیب پرور با اشاره به برگزاری چندین انتخابات از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در صحنه دموکراسی این است که ما به طور میانگین سالی یک انتخابات را برگزار کرده ایم.

جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امام علی (ع) همچنین با اشاره به فتنه سال 88، افزود : سران فتنه ، مدت ها قبل از انتخابات بر طبل تغلب کوبیدند. در واقع " تغلب " اسم رمز فتنه 88 بود. با تمام قوا به میدان آمدند. حتی از برخی چهره های شاخص انقلاب هم برای اهداف شوم خود استفاده کردند.

سردار غیب پرور ادامه داد: در همان روزهای آغازین فتنه ، به سران فتنه گفته شد که رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تمام ضد انقلاب و منافقین در حال حمایت از شما هستند، اما باز هم کوتاه نیامدند. آن روزی که رهبر معظم انقلاب ، در خطبه های نماز جمعه خطاب به حضرت ولی عصر (عج) فرمودند که " جان ناقابلی دارم ، جسم ناقصی دارم که آن را هم فدای شما و انقلاب خواهم کرد " ، اشک تمام ما را درآوردند ، اما فتنه گران بازهم کوتاه نیامدند. مدام بیانیه می دادند و اذهان عمومی را به آشوب دعوت می کردند.

وی ادامه داد: تا این که ماه محرم فرا رسید، مردم مانند سال های گذشته مشغول عزاداری و اظهار ارادت به وجود مقدس امام حسین (ع) شدند. ناگهان فتنه گران به عزای امام حسین(ع) جسارت کردند، خیمه های عزاداری را آتش زدند. عکس امام راحل (ره) را به آتش کشیدند. کاغذ ارزشی ندارد اما امام ضربان قلب انقلاب اسلامی است ، آنها به یک چنین شخصیتی جسارت کردند.

سردار غیب پرور با اشاره به حماسه 9دی سال 88 گفت : باور قلبی ما این است که حماسه 9 دی سال 88 ، با اذن و اراده اباعبدالله الحسین (ع) و وجود نازنین امام عصر(عج)  رقم خورد.

وی در ادامه به نقش رهبری در مهار فتنه 88 اشاره کرده و افزود : صبر و بصیرت افزایی رهبری باعث شد تا فتنه 88 به حماسه 9 دی منتهی شود . ما رهبرمعظم انقلاب اسلامی را تجسم همه ی اسلام می دانیم.ما ایشان را آینه ی تمام عیار امام خمینی (ره) می دانیم.

بی تدبیری در گران شدن بنزین باعث ناراحتی مردم و موج سواری عده ای فتنه گر شد

سردار سرتیپ پاسدار غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر ناشی از گرانی بنزین اشاره کرده و تصریح کرد : گران شدن بنزین با آن بی تدبیری معلوم است که موجب ناراحتی مردم و موج سواری عده ای فتنه گر می شود. اسم رمز فتنه آبان امسال گران شدن قیمت بنزین بود. اگر رهبری در این قضیه فداکاری نمی کردند معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد.البته مردم هم مانند همیشه به میدان آمدند و گفتند که ما گله مندیم اما بر سر اصل انقلاب با کسی معامله نمی کنیم.

وی ادامه داد : از زمان آشوب ها تا 5دی که به حساب خودشان چهلمین روز درگذشتگان حوادث اخیر بود ، مدام تبلیغ کردند تا مردم را به خیابان ها بیاورند و کشور را به آشوب بکشند.اما چه شد؟به بیان صریح ، دشمن مچاله شد. دشمن در آبان 98 از نظر راهبردی شکست خورد و در 5دی در تاکتیک شکست دوباره ای را متحمل شد.

سردار غیب پرور گفت: انقلاب ما به فضل الهی پایدار می ماند و قرار است فجر صادق خورشیدی بشود که تمام عالم منتظر او هستند.

وی در پایان تصریح کرد کسانی که کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت دارند متوجه باشند و باور کنند که راه انقلاب ،لبخند زدن به دشمن نیست. راه انقلاب ،راه خدمت به ملت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)

امام جعفر صادق(ع) با بنیان نهادن فقه جعفری در دوره‌ای که کسب دانش هم‌چون الماس گرانبها و دور از دسترس بود، انقلاب بزرگی را در عرصه علمی و فرهنگی آغاز کردند، که امروز شاهدیم انقلاب اسلامی تبلور ارزش‌های مکتب امام صادق(ع) تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به مناسبت فرارسیدن بیست و پنج شوال _سال‌روز به شهادت رسیدن امام جعفر صادق (ع) _ پایه گذار «مکتب جعفری‌» ابعادی از حیات اجتماعی و سیاسی آن امام بزرگوار را در کلام رهبر انقلاب به رشته تحریر درمی‌آوریم؛ امامی که در دوران خود موجب نوسازی و احیای تعلیمات اسلامی شد.

زمانیکه حکومت بنی امیه در سراشیبی سقوط قرار گرفت، یک فضای باز سیاسی ایجاد شد که در این مرحله فشار بر روی مخالفین مخصوصاً امام صادق (ع) کاهش یافت و امام از فرصت به دست آمده، حداکثر استفاده از تحولات دوران جابه‌جایی حکومت را بردند. امام صادق (ع) به‌عنوان یکی از پیشگامان حرکت اسلامی و داعیه‌داران فرهنگ اصیل دینی دست به اقدامات سیاسی همانند، تقویت جایگاه امامت و ایجاد ولایت‌پذیری، ایجاد واقعیت‌نگری سیاسی، طاغوت‌ستیزی، زنده‌نگه‌داشتن حماسه عاشورا و تقیه بین شیعیان زدند.

به‌طور کلی موارد زیر را به‌عنوان برجسته‌ترین و محوری‌ترین فعالیت‌های دوران حیات امام صادق (ع) می‌توان برشمرد:

۱. تبیین و تبلیغ مسئله امامت

۲. تبلیغ و بیان احکام دین به شیوه فقه شیعی و تفسیر قرآن با بینش شیعی

۳. ایجاد تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک سیاسی

امامِ مکتب

امام صادق (ع) مرد مبارزه، علم و دانش و تشکیلات بود، اما مرد علم و دانش بودنشان را بسیار شنیده‌ایم. محفل درس امام صادق (ع) و میدان آموزشی که آن بزرگوار به‌وجود آورد هم قبل از او و هم بعد از او در تاریخ زندگی امامان شیعه بی‌نظیر بود. همه حرف‌های درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآنی که در طول یک قرن و اندی توسط مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بودند، امام صادق (ع) به شکل درست بیان کرد و همین موجب شد که دشمن از او احساس خطر کند.

امامِ مبارزه

مرد مبارزه بودن امام را کمتر شنیده‌ایم. امام صادق (ع) مشغول یک مبارزه دامنه‌دار و پیگیر بود؛ مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به‌وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. یعنی امام صادق (ع) زمینه را آماده می‌کرد تا بنی‌امیه را از میان ببرد و به جای آن‌ها حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلامی است بر سر کار بیاورد. این در زندگی امام صادق (ع) برای کسی که دقت و مطالعه کند بسیار آشکار است.

امامِ تشکیلات

اما آن بُعد سومی که بسیاری نشنیده‌اند، مرد تشکیلات بودن امام است. امام صادق (ع) یک تشکیلات عظیمی از مومنان به خود، از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود؛ تشکیلاتی که امام صادق (ع) هرزمان اراده می‌کرد آنچه را که او می‌خواهد مردم بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم منتقل می‌کردند. یعنی از همه‌جا وجوهات و بودجه برای اداره مبارزه سیاسی عظیم آل‌علی جمع می‌شد. وکلا و نمایندگان امام صادق (ع) در همه شهرها وجود داشتند که مردم و پیروان ایشان بتوانند به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجب‌الاجراست. آن کسی که برای ما واجب‌الاطاعه و ولی امر است فتوای مذهبی و اسلامی‌اش در باب نماز، زکات، روزه، بقیه واجبات، با فتوای سیاسی‌اش و فرمانش در زمینه جهاد، روابط سیاسی، روابط داخل کشور، و همه مسائل یکسان است، همه واجب‌الاطاعه است. امام صادق (ع) یک چنین تشکیلات عظیمی را به‌وجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند، با دستگاه بنی امیه مبارزه می‌کرد.

سیاست امام صادق (علیه السّلام) در گام اول، یک سیاست فرهنگی_تشکیلاتی و در جهت پرورش اصحابی بود که از نظر فقهی و روایی از بنیان‌گذاران تشیع جعفری به شمار آمده‌اند. تلاش‌های سیاسی امام (ع) در برابر قدرت حاکمه در آن وضعیت، در محدوده نارضایتی از حکومت موجود، عدم مشروعیت آن و ادعای امامت و رهبری اسلام در خانواده رسول خدا (ص) بود. از نظر امام صادق (ع) تعرض نظامی علیه حاکمیت، بدون فراهم آوردن مقدمات لازم جز شکست و نابودی نتیجه دیگری نداشت. برای این کار به‌راه‌انداختن یک جریان شیعی فراگیر با اعتقاد به امامت، لازم بود تا براساس آن، قیامی علیه حاکمیت آغاز و حصول به پیروزی از آن ممکن باشد وگرنه یک اقدام ساده و شتاب‌زده نه تنها دوام نمی‌آورد، بلکه فرصت‌طلبان از آن بهره‌برداری می‌کنند.

شبکه گسترده تبلیغاتی و سیاستِ تقیه

باوجود تبلیغات گسترده‌ای که از سوی بلندگوهای رژیم خلافت اموی انجام می‌گرفت و حتی نام علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) به عنوان محکوم‌ترین چهره اسلام، در منابر و خطابه‌ها یاد می‌شد، بدون وجود یک شبکه تبلیغاتی قوی آیا ممکن بود اهل‌بیت (ع) در نقاطی چنان دوردست و ناآشنا، چنین محبوب و پرجاذبه باشند که افرادی محض دیدار و استفاده از محضر آنان و نیز عرضه کردن دوستی و پیوند خود با آنان راه‌های دراز را بپیمایند و به حجاز و مدینه روی آورند؟ دانش دین را فراگیرند و در موارد متعددی بی‌صبرانه اقدام به جنبش نظامی _و به زبان روایت، قیام و خروج_ را از امام بخواهند؟ اگر تسلیحات شیعه فقط در جهت اثبات علم و زهد ائمه بود، پس درخواست قیام نظامی چه معنایی داشت؟

ممکن است سوال شود اگر به راستی چنین شبکه تبلیغاتی وسیع و کارآمدی وجود داشته، چرا نامی از آن در تاریخ نیست و صراحتاً ماجرایی از آن نقل نشده است؟

دلیل این بی نشانی را نخست در پایبندی وسواس‌آمیز یاران امام به اصل معتبر و مترقی «تقیه» باید جست که هر بیگانه‌ای را از نفوذ در تشکیلات امام مانع می‌شد.

فعالیت‌های امام (ع) به‌طور عمده در پنهانی انجام می‌گرفت و آن حضرت مکرر اصحاب خود را به کتمان و حفظ اسرار اهل بیت (ع) دستور می‌داد، به‌طوریکه روایات زیادی در این زمینه از آن حضرت نقل شده است. رهبری شیعه به طور مسلم دارای برنامه‌ها و فعالیت‌های پنهانی در جهت انسجام مذهبیان بود؛ چیزی که در دوره‌های بعد آثارش هویدا گشت. امام (ع) معمولاً از رفت‌وآمد به دربار خلفای عباسی جز در موارد معدودی سرباز می‌زد و به همین سبب هم از طرف آنها مورد اعتراض قرار می‌گرفت. بدین‌گونه بود که امام نارضایی خود را نسبت به حکومت آنها ابراز می‌داشت و با توصیه‌های سیاسی به افراد مانند: «اَیّاکَ وَ مُجَالِسَةُ الْمُلُوکِ» (بر تو باد که از همنشینی پادشاهان دوری کنی)، یاران خود را نیز از همنشینی با سلاطین برحذر می‌داشت و نیز می‌فرمود: «کَفَّارَةُ عَمَلِ السُّلْطَانِ، اَلْإِحْسَانُ إِلَی الْاِخْوَانِ» (کفاره همکاری با سلطان، نیکی به برادران است).

انحرافِ انقلاب

در دوران حکومت بنی‌امیه، مبارزات امام به شکل آشکار بود، اما در دوران بنی‌عباس _که طولانی‌تر بود_ این کار به صورت مخفیانه‌تری انجام می‌گرفت. بنی عباس آن جریان انحرافی بودند که از فرصت انقلاب سوءاستفاده کردند. یعنی همان انقلابی را که امام صادق (ع) داشت به‌وجود می‌آورد، منحرف کردند و این خطر همیشه انقلاب‌ها است. آن خط درست انقلاب که منطبق با معیارها و ضوابط اصلی انقلاب است گاهی جای خود را به یک خط عوضی منحرف فاسد باطل با شعارهای حق می‌دهد. این است که انسان حواسش باید جمع باشد. مردم آن زمان حواسشان جمع نبود. تا سال‌ها بعد، شاید تا سی سال بعد یا بیست سال بعد، مردم مناطق دوردست خیال می‌کردند که این حکومت بنی عباس محصول مبارزات آنها است. خیال می‌کردند حکومت آل‌علی همین است و خبر نداشتند که اینها غاصب‌اند.

امام صادق (ع) در عرصه فرهنگ و تمدن اسلامی نقش مهمی را در جهان اسلام ایفا کردند. می‌توان گفت که بیشتر مردم فقط چهره فقهی و دینی امام (ع) را می‌شناسند و کمتر نقش سیاسی ایشان مورد بررسی قرار گرفته و حتی از آن غفلت نیز شده است، اما واقعیت این است که امام صادق (ع) و پدر بزرگوارشان در عرصه سیاست یک الگوی مناسبی را ترسیم کرده که می‌تواند امروزه نقشه راه سیاستمداران قرار گیرد.

کد خبر 750440

دیگر خبرها

  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • تشییع و خاکسپاری ۲ شهید گمنام در استان کرمان
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود